8 Mart 2011 Salı

Dert Bende Derman Sende

      Bu aralar takık olduğum tek şey 'sağlık'..En ufak bir yerim ağrısa başlıyorum acaba ne oluyor?Böbreklerim mi iflas ediyor?Yok taş var kesin taş diyorum...Sonra ağrım geçiyor başka bir yerim ağrıyor mesela sırtım başlıyorum hemen 2 sene önce araba çarpmıştı salak gibi röntgen de çektirmedim ya kırıldıysa çatladıysa kaburgalarım?Anlayacağınız takmış durumdayım.
      Trigliseridimin yanlışlıkla mı nedir yüksek çıkması olayından sonra bazı şeylere daha önem verir oldum.Geçen rutin bir kontrol sırasında trigliserid değerim normalin çok üstünde bir değer çıktı sonra diyet falan yaptım neyse tekrar ölçtürdüm allah allah bu kez ise alt sınıra çok yakın yani çok iyi bir değerde çıktı sonuç neyse rahatladım ama hayatımda bazı kökten değişiklikler yapmaya karar verdim bu esnada.yağı çok azalttım ve artık neredeyse her yemeğimde zeytinyağı kullanıyorum.Günde ortalama 3 litre su içmeye özen gösteriyorum.Her gün pilates yapıyorum hava çok soğuk olmasa yürüyüş de yapacağım.Anladım ki bazı şeyleri yaşam tarzı haline getirmek lazım.Yani sağlıklı beslenme ve egzersiz çok önemli.Bunu gençken yaşam tarzı haline getirmezsek,yaşlanınca pek bir faydası olmayacağına inanıyorum aynı zamanda.
        Şu an çalışmayan bir kadınım,ev sarmaşığıyım yani:)Sabah 9 gibi uyanıyorum hafif bir kahvaltı ardından saat 10,00'da tv8'de canlı yayında Ebru Şallı ile pilates yapıyorum 45 dakika kadar sürüyor.Sonra biraz dinleniyorum tv'de bir iki programa bakayım derken saat bu saat oluyor yani 14,30 falan..E biraz evimle ilgileneyim diyorum iki etrafı toparlıyorum arada kaytarıp internete bakıyorum;bir de bakıyorum akşam olmuş saat 17,00 falan olmuş..Hemen yemek telaşı alıyor tabi beni.Neyse ki 10 parmağımda 10 marifet:)1 Saatte 3 çeşit yemek çıkartıveriyorum..Saat oluyor 18,00 'billy'i bekliyorum.Derken o geliyor yemek yiyoruz,kahveydi televizyondu gece oluveriyor.Bütün gün evde olmama rağmen resmen 24 saat yetmiyor bana..Aslında düşünüyorum iki çıkayım alışveriş merkezi falan gezeyim.Kız arkadaşlarla buluşayım,iki laklak yapayım ama yok yok vakit yok resmen.Alışverişe de çıksan çalışmayan bir bayan olarak bütçen kısıtlı.
         Zaten bu hep böyle oldu.Ya param oldu ana zamanım olmadı hiçbir şeye.Ya da zaman var ama para yok işte.Hayat böyle..Çalışırken kendimi eve nasıl atacağımı şaşırıyordum.Hiçbir yere gitmek istemiyordum.hafta sonları bile evde kalıp dinleneyim,tv karşısında boş vakit geçireyim istiyordum.iyi de kazanıyordum çoğu insana göre ama canım hiçbir şey yapmak istemiyordu..
         Şimdi inşallah yine en kısa zamanda hayırlısıyla iyi bir işe girerim de varsın harcayacak zaman olmasın:))Aslında evde oturmak sıkıcı gerçekten her gün rutin bu anlattıklarım.çalışmak ise insanı dinç tutuyor.Güne daha erken başlıyorsun.Bin bir türlü problemle muhatap oluyorsun vs vs.Sonra eve geliyorsun yine aynı şeyleri yapıyorsun..Ev hanımlığı da zor diyorlar ya yok yaeee neyi zor?çalışan bayanlar da evde olanların yaptığı her işi yine yapıyor hem de çok daha kısıtlı zamanlarda.
        Yok yok asla ev kadını olamam ben olmamalıyım.Çalışmak güzel şey.
         Bu arada bütün emekçi kadınların da Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun.Kadın olmak zor zanaat.Hele çalışan kadın olmak...
     

1 yorum:

  1. şekerimmm bayıldım bu yazınaaa :))) ortak problemlerimize el atmşsın. bence de sadece ev hanımlığı abartıldığı kadar zor değil, ama evet çok sıkıcı!!! hem çalışıp hem ev kadınlığı yapmak ise çok ama çok zor... bu yüzden tatlışım,biz çok şanslıyız bu konuda; çünkü eşlerimiz yardımcı oluyor bize :)))

    YanıtlaSil